Wednesday, January 18, 2012

Super Mummy

Kan best kalau aku ada power!!  Jadi superhero gitu.
Uhh.. semua keje rumah aku setelkan sekejap aje.  Sepantas kilat.  Anak-anak semuanya terjaga.. takde yang terlibat dengan masalah sosial dan sebagainya, rumah senantiasa kemas, keadaan rumah yang selamat, etc.  Sepantas kilat je aku bleh g jenguk anak kat Bangi.. then g kat Seri Iskandar sana.. uhh.  Kelas sungguh.


Kiranya aku ada super power, aku tanak laa seksi sangat cam ni.  Superhero yang menutup aurat gitu.  Ahakass..
Ni gak, takde gaya lain.  Asyik nak berkemban aje.

Aku yakin.
Bila aku ada superpower nanti, anak-anak aku pastinya jadi seorang yang hampir sempurna.  Yelah manusia mana sempurna kan walaupun Allah itu dah buat dengan sempurnanya.  Kita tetap jugak cakap, kita ni tak sempurna jika dibandingkan dengan Allah.  Sebab Allah sahaja yang sempurna, tiada yang lain selainNya.

Tapi aku takder power.
Aku gagal mendidik anak-anak dengan jayanya.  Gagal memberikan sepenuh perhatian dengan setiap gerak langkahnya hingga ku miss sedikit.  Hmm.. aku tanak anak-anak aku lalai, degil, dan yang paling penting.. jika mereka jauh dari Allah.  Manakala mereka pula tidak sedar.
Semuanya salah aku.
Aku gagal mendidik diaorang semua tu.

Dan sekarang ni, aku kecewa sangat.  Harapkan pisang tak berbuah dua kali.  Tapi tah diberi baja cap ape, berbuah lagi.  Mmm..

No comments:

Post a Comment